Helpernest Kinderdagverblijf Het - Openingstijden, Folder met alle Aanbiedingen - Bestellen & Bezorgen
Kinderdagverblijf het Helpernest is opgericht in 1995 en heeft zijn naam te danken aan de mooie wijk "Helpman" in de stad Groningen, waar het ook gevestigd is.
Meteen vanaf de start bleek dat er veel vraag bestaat naar onze manier van kinderopvang. Het kinderdagverblijf is sinds de oprichting dan ook snel gegroeid en beschikt momenteel over 3 horizontale groepen.
Wij bieden opvang in een huiselijke, warme sfeer in een ruimte die aan alle eisen voldoet. De inrichting is vrolijk, o.a. door het gebruik van de kleuren geel en rood, wat kinderen erg aanspreekt. Wij beschikken over een prachtige buitenspeelruimte. Het buitenspelen is een belangrijk onderdeel van ons pedagogisch beleid.
Wij beschikken over vaste, deskundige leidsters die allemaal gediplomeerd zijn. Zij zullen ervoor zorgen dat uw kind zich snel veilig en vertrouwd voelt in ons kinderdagverblijf. Ons kinderdagverblijf voldoet aan alle kwaliteitseisen en staat geregistreerd bij de gemeente Groningen.
Pedagogische Visie.
Wij hebben gekozen om te werken vanuit een interactionistische visie. Dat houdt in dat wij de interactie van het kind met zijn/haar omgeving als belangrijkste bron van ontwikkeling zien. Een kind wordt door alles wat hij om zich heen ervaart uitgedaagd om zich te ontwikkelen. Vanaf 2013 gaan wij werken met het educatieve voorschoolse programma Uk en Puk waardoor wij de ontwikkeling van de kinderen nog meer kunnen stimuleren.
Wij vinden dan ook dat de omgeving zodanig moet zijn ingericht dat het kind zich optimaal kan ontwikkelen. Wij denken ook dat een kind zich pas kan ontwikkelen als het zich veilig en geborgen in de omgeving voelt. Daarom hebben wij in onze kinderdagverblijf getracht een warme en stimulerende omgeving te creëren waar een kind zich plezierig en op zijn gemak voelt.
Normen en waarden.
Wij zien het overdragen van normen en waarden als een onderdeel van onze pedagogische taak. Wij proberen de kinderen respect bij te brengen in een ruime opvatting van het woord. Het gaat daarbij bijvoorbeeld om rekening houden met andere kinderen en hun gevoelens, respect voor regels, beleefdheid, maar ook respect voor de omgeving en respect voor andere culturen en levensbeschouwingen.
Pedagogisch doel.
Wij willen de kinderen in een warme, veilige en geborgen omgeving stimuleren, begeleiden en verzorgen zodat het kind zich optimaal kan ontwikkelen, zich prettig voelt en weerbaar en zelfstandig wordt.